高等部

CHIST高等部では、まずGrade 10において批判的思考法を獲得し、Grade 11および12におけるディプロマ・プログラム*を正式に開始する前に必要な教科を履修します。
 
国際バカロレアのディプロマ・プログラム(DP)*は1968年に、学問的にバランスのとれた2年間にわたるプログラムとして創設されました。それは、意欲のある16~19歳の生徒のために設計されたプログラムです。同プログラムは厳格な評価に定評があり、IBディプロマ*の取得者は2000を超える世界の一流大学への入学資格を持ち、大学における更なる学習および生涯にわたる学習における成功に備えることができます。ディプロマ・プログラム*の成績認定は目標基準準拠型であり、各生徒の成績はある試験期間から次の試験期間までの達成度にしたがって測定されます。
 

ディプロマ・プログラム*で履修する6科目

言語と文学
言語の習得
個人と社会
理科
数学
芸術
これらの科目は標準レベル(SL)と上級レベル(HL)の2つの異なるレベルで提供されます。
さらに、ディプロマ・プログラム*の生徒は、「コア(核)」と呼ばれる課題に取り組む必要があります。コアとは、DP*を独特なプログラムたらしめている要素のひとつであり、生徒はリサーチスキルとコミュニケーション能力を応用することが求められます。

コアの必修3要件

創造性・活動・奉仕(CAS):生徒はこれら3つのコンセプトに基づいたプロジェクトを企画・実施します。
課題論文(EE):生徒は個別かつ独自に4000語の論文を執筆します。
知の理論(TOK):我々が「知識と主張する」知識の性質について探究します。
同プログラムの修了のため、生徒は内部評価の要件を満たし、Grade 12の11月に行われる国際バカロレア試験を受験しなければなりません。

 

Chiyoda International School Tokyo is a candidate school* for the International Baccalaureate (IB) Diploma Programme and pursuing authorization as an IB World School. 
IB World Schools share a common philosophy—a commitment to improve the teaching and learning of a diverse and inclusive community of students by delivering challenging, high quality programmes of international education that share a powerful vision.** 
*Only schools authorized by the International Baccalaureate can offer any of its four academic programmes: the Primary Years Programme (PYP), the Middle Years Programme (MYP), the Diploma Programme or the IB Career-related Certificate (IBCC). Candidate status gives no guarantee that authorization will be granted. 
For further information about the IB and its programmes, visit www.ibo.org

**Mission Statement from the IB 
The International Baccalaureate aims to develop inquiring, knowledgeable and caring young people who help to create a better and more peaceful world through intercultural understanding and respect. To this end the organization works with schools, governments and international organizations to develop challenging programmes of international education and rigorous assessment. These programmes encourage students across the world to become active, compassionate and lifelong learners who understand that other people, with their differences, can also be right. 

English Toggle Language

ENG